Twentevisie Jaargang 27, 2015

De era van de vrouwen

In deze dikke gecombineerde uitgave van Twente en Life&Business staan opvallend veel verhalen en interviews met en over vrouwen. Het verbaast me, maar ook weer niet. Eigenlijk snak ik er naar. Ik ben met die mannetjes in pakken die altijd zo dik doen eigenlijk wel klaar. Want waar waren zij toen wij hen in de afgelopen jaren nodig hadden? De crisis heeft mijn waardering voor veel managers verder doen afnemen. Een hoop geblaat, weinig wol. Ik ben blij met Angelica, Lidy en Jolanda bij Twentevisie die dit prachtblad draaiende houden, ik ben erg onder de indruk van Sandra Schouten die in deze uitgave vertelt over IKEA. IKEA was toch dat bedrijf waar journalisten gekielhaald werden als ze één stap over de drempel zetten? Ank Bijleveld is de Commissaris van de Koning in Overijsel, klein van stuk, maar oneindig veel kennis en klasse, bewijst ze nu, bewees ze als burgemeester, kamerlid en als staatssecretaris. Verhalen met dank aan Inga en Feya… Ik baalde echt toen ik hoorde dat Arné Bagerman vertrekt bij de Industriële Kring Twente waarmee wij een samenwerkingsverband hebben. Bagerman is eerlijk, en dan ben je tegenwoordig al een heel end… Maar ik was hem al bijna vergeten toen ik hoorde dat Annerie Bemthuis hem opvolgt. Ook een dame die zich de kaas niet van het brood laat eten en aan wie de IKT veel plezier zal beleven. Want de crisis lijkt langzaam maar zeker overwonnen, maar wij pakken niet de draad weer op alsof het oktober 2008 is. Er is in de crisisjaren heel veel veranderd, er zal nog veel gaan veranderen, in de financiële sector, in de bouw, in de media, maar ook in de belangenbehartiging.

En weet je wat ook zal veranderen? De macht komt veel meer bij vrouwen te liggen. Wen er maar aan.

Vorige bijdrage

De hoge gunfactor van Annerie Bemthuis

Volgende bijdrage

Vertrekkende Menzis-topman Van Boxtel heeft ballen

Jan Medendorp

Jan Medendorp

Jan Medendorp is gespecialiseerd (interviews, reportages, analyses, commentaren, columns) in sociaal- en financieel-economische onderwerpen, sport, politiek en human interest (voor krant, radio, televisie, maar ook bedrijfsfilms).

Nog geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.