Twentevisie Jaargang 25, 2013

Commentaar: Ook media moeten creatief zijn

Jammer. Wegener stopt de uitreiking van de Beste Werkgever Award. Ik vond dat elk jaar erg vermakelijk. En aanmatigend. Ik had hun willen adviseren dit jaar zichzelf te kandideren. Wegener als beste werkgever, waarom ook niet. Past perfect in het lijstje dat eerder bekroond is… Juist nu de Wegener-top met de FNV heeft afgesproken zichzelf geen bonussen uit te keren. FNV-voorzitter Heerts toont zich in deze uitgave blij met die toezegging. Dat is toch geweldig voor een bedrijf dat op sterven na dood is…? Lijkt mij wel een trofee waard, dacht ik zo. De één zijn dood is de ander zijn brood; ik zal uit de school klappen: ik heb geprobeerd dit periodiek te laten samengaan met De Roskam, met daarbij gevoegd Twentesport. Maar ik ben blijkbaar de enige die de toegevoegde waarde van samengaan ziet. De Roskam heeft weliswaar niet veel vet meer op de botten, maar wel sympathisanten enne… Han Pape is Han Pape, zal ik maar zeggen.

Ik heb geprobeerd dit periodiek te laten samengaan met De Roskam, met daarbij gevoegd Twentesport

Het idee ontstond toen de door mij zeer gewaardeerde Eddy van de Ley en Gijs Eijsink om hulp kwamen vragen bij Twentevisie. We hadden een deal. Maar wat er toen gebeurde, is mij nooit helemaal duidelijk geworden; ineens lag er ook een deal met Van Deinse Media. En er kwam een blad, maar de site (staat er los van) kwam later weer in de problemen. Via een omweg kwamen dezelfde heren aan tafel bij De Roskam. Weer was er een deal. Weer werd het niet nagekomen, want de ‘grote’ man achter Van Deinse die slecht van betalen is – hij rijdt zelf wel in een Porsche – is niet zo van het nakomen van afspraken. Als De Roskam zich zou bemoeien met de website, dan zou Van Deinse acuut stoppen met de uitgave van het blad, of zoiets. Deze tijd vraag om creativiteit, juist ook van de media. Jammer.

Vorige bijdrage

Column: Aandacht

Volgende bijdrage

Ton Heerts: ‘Eerst polderen dan folderen’

Jan Medendorp

Jan Medendorp

Jan Medendorp is gespecialiseerd (interviews, reportages, analyses, commentaren, columns) in sociaal- en financieel-economische onderwerpen, sport, politiek en human interest (voor krant, radio, televisie, maar ook bedrijfsfilms).

Nog geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.