De Roskam Jaargang 17, 2011

Twentse luchtjes na een bezoek aan de Scala in Milaan

Twentse luchtjes na een bezoek aan de Scala in Milaan Ik heb afgelopen week 224 euro voor een kaartje betaald om de opera Attila in de Scala in Milaan te zien. Nee, niet op de zwarte markt. En nee, het waren er ook geen twaalf, ik heb 224 euro per …

Lees meer →
SAX

Opleiding Facility Management is Natasja Nijland op het lijf geschreven

Tijdens een open dag van Saxion viel het kwartje: de opleiding Facility Management, (toen nog Facilitaire Dienstverlening) was Natasja Nijland (35) op het lijf geschreven. “De opleiding maakt van mensen de spin in het web in een organisatie.” En dat is precies wat ze al elf jaar bij de Kamer …

Lees meer →
De Roskam Jaargang 17, 2011

Kim Wilde blijkt nog steeds geweldig in Metropool

Kim Wilde blijkt nog steeds geweldig in Metropool Ik schreef op Twitter dat ik mijn jeugdliefde Kim Wilde zou bezoeken in Metropool en kreeg van alle kanten bijval. Ze was indertijd een icoon. Het was eigenlijk de eerste keer dat ik de nieuwe poptempel Metropool in Hengelo bezocht. Mooi, ik …

Lees meer →
Twentevisie Jaargang 23, 2011

Commentaar: Niet de tent, maar de vent

Hoewel Peter Kerkhof en Henk Aa zo ongeveer in alles tegenpolen zijn, is hun succes gestoeld op hetzelfde: innovatie. Kerkhof heeft van de vroegere Oisterwijk-dochter nu van Vonder Interieur in Enter een succes gemaakt en Aa is een mooie jongen met leuke teksten, maar Beaphar verkoopt wereldwijd alleen zo goed …

Lees meer →
Twentevisie Jaargang 23, 2011

Het handwerk van Vonder is conjunctuurgevoelig

Na een slecht jaar 2010 heeft Peter Kerkhof met zijn interieurbedrijf Vonder nu weer een goed gevulde orderportefeuille. De meeste mensen gaan voor een nieuwe kast of tafel naar een woninginrichter. Ikea is er groot mee geworden. Maar mensen met iets meer smaak, lees iets meer geld, laten iets speciaals …

Lees meer →
Twentevisie Jaargang 23, 2011

Europese leiders missen visie inzake Griekenland

Chris Buunders (links) en en Sjoerd van Es van ABN AMRO MeesPierson hebben forse kritiek op Europese leiders. Uit de onlangs gepresenteerde cijfers (van bedrijfsleven tot overheden) kunnen we afleiden dat de wereldeconomie opnieuw verzwakt. De grote vraag is nu hoe ver dit gaat en hoe lang het gaat duren. …

Lees meer →
Twentevisie Jaargang 23, 2011

Beaphar wereldwijd actief, maar moet familiebedrijf blijven

Diergeneesmiddelen waaronder dertien soorten vlooienbanden! Niet de meest sexy producten om te verkopen, maar de familie Aa doet het al enige decennia erg goed. Groei komt uit ontwikkeling van nieuwe producten en overnames, overal ter wereld. Maar het familiebedrijf Beaphar in Raalte is zelf absoluut niet te koop. De bekendheid …

Lees meer →
SAX

Aarnink koos voor SBRM omdat hij dan niet meer naar school hoefde

Marco Aarnink (26) en Gert-Jan Voortman (29) kwamen elkaar tegen tijdens de opleiding Small Business en Retail Management (SBRM) van Saxion, schreven een businessplan om snel een paar centen te kunnen verdienen om hun droom (een internationaal handelsbedrijf) te realiseren. Het businessplan Drukwerkdeal.nl in Deventer werd die ultieme droom. Sax …

Lees meer →
Xcellent

Centric: van trendvolgend naar richting gevend

Gerard Sanderink: ‘Wij leren studenten samenwerken, dat leren ze niet op school’ De eerste baan van Gerard Sanderink (62) was directieassistent bij drukkerij Tijl in Zwolle. Een jaar of veertig later is hij eigenaar van Centric en grootaandeelhouder van Oranjewoud. En o ja, bij beide bedrijven is hij ook directeur. …

Lees meer →
De Roskam Jaargang 17, 2011

De Meeuw gaat het vooral om de jeugd

Ik schrijf alsof de duivel me op de hielen zit Tsjechov, dat moet je toch een keer gezien hebben. Een schrijver van klassieke werken. Het komt goed uit dat producent Humme – linck Stuurman de komende jaren drie stukken van Tsjechov op de planken brengt. Wij zagen De Meeuw in …

Lees meer →